Sunday, May 10, 2009

IB Exam...

Sudah sekian lama tidak menjenguk dan meninggalkan sedikit bicara... Payahnya untuk istiqamah... huhuhu :(

Sekarang, seluruh warga KMB tahun 2 sedang berjuang di medan peperangan terakhir di KMB; IB exam. Peperiksaan yg akan menentukan sama ada kami akan fly atau tak..Selesai menjawab soalan math paper 2, aku menitiskan air mata dalam senyap (walaupun mungkin ada yg melihat).Teringat akan harapan ibu bapa dan guru...Bimbang...Resah...Setelah melepasi interview University of Palacky, harapanku semakin menggunung untuk fly. Lalu, aku terfikir mampukah aku melepasi MARA requirement utk dpt 35?

Namun, bukankah segalanya sudah ada dalam ketentuan Ilahi?Apa yg lebih perlu aku risaukan adalah adakah aku berjaya mengutip redha Ilahi sepanjang melangkahkan kaki utk menghabiskan perjalanan di IB program ini... Semoga diri terus istiqamah dan bermujahadah dgn penuh keikhlasan spjg menghadapi satu lagi ujian ALLAH ini. Teringat pula ungkapan seorang sahabat ; Prayer is the weapon of the believers...Semoga terus dan sentiasa berdoa kerana ALLAHlah satu-satunya tempat bergantung.

No comments:

Post a Comment