Sunday, May 31, 2009

episod yg berakhir

22 Mei 2009
Paper BMS tamat pada kira-kira jam 11 pagi. Satu dewan digamatkan dgn jeritan kepuasan daripada sebahagian pelajar. Aku pergi menemui beberapa orang guru dan pembantu makmal buat kali terakhir sbg pelajar kmb (lepas ni, kalau datang pun pasti sebagai pelawat..) Petangnya pula, aku sibuk mengemas bilik utk sesi clearance. Malamnya, aku habiskan masa bersama classmate di bilik tv sambil makan dan menonton 'Van Helsing'.

23 Mei 2009
Pagi ini,aku akan menjadi non-kmbian sbb id dah dipotong...pergi ke bangi bersama barang2 yg bertimbun. huh, tak sangka banyak juga barang2 yg aku dah bawa ke kmb..

29 Mei 2009
Kursus btn tamat hari ini.Kenangan terakhir bersama rakan2 kmb.Pengalaman yg menarik sepanjang berada di tg rhu...Lepas ni, kena belajar mencintai negara krn negara adalah salah satu komponen penting dlm kehidupan sbg manusia bertamadun.

1 Jun 2009
..................


***
Setiap yg bermula pasti akan ada akhirnya. Itu adalah lumrah dan sunnatullah yg telah ditetapkan ALLAH ke atas makhluk-NYA. Namun, apa yg berakhir akan menjadi permulaan buat sesuatu yg lain pula. Contohnya, berakhirnya hidup sebagai seorang pelajar kmb adalah permulaan diri ini akan bergelar seorang yg dewasa, bukan pelajar kolej lagi dah. Ayuh sama-sama merancang masa depan agar tidak terbiar begitu sahaja tanpa diisi dgn sesuatu yg bermanfaat buat org lain dan diri sendiri. Mari bersama tingkatkan kemampuan diri utk memberi yg terbaik dan terbanyak! Bukankah, tangan yg memberi lebih baik daripada tangan yg menerima? Jadi, semaikanlah jiwa yg subur dgn rasa ihsan dan syukur agar kita mudah menjadi org yg murah hati. Semoga kalendar kita akan sentiasa penuh dgn sesuatu yg mampu membawa kebaikan buat org di sekeliling.

2 comments:

  1. Salam alaik sis!~

    Alhamdulillah3x... tamat satu lg episod dlm hidup enti iAllah di KMB... Mg bkn sj beroleh segulung diploma di sana..tp hadiah madrasah tarbiyah drNYa jg iAllah.. Slmt meneruskn perjuangan fillah inshaALlah. Mg Allah pertemukn kt satu hari nnti iAllah.. kalo x di mSia...di Czech inshaAllah..hehe.

    Jaga diri, jg iman inshaAllah.(^-*)

    singgah sbntar dr bumi Czech,
    Penghuni Baitul Musab
    Hradec Kralove

    ReplyDelete
  2. Wa 'alaikumussalam...

    Alhamdulillah...huhu...smg kita bertemu di sana. hasrat di hati ingin bermujahadah di bumi czech, namun perancangan ALLAH siapa yg tahu...

    pasti DIA akan memberi yg terbaik,insyaALLAH. smg saya terus yakin n teguh menerima ketentuanNYA...

    insan yg sdg menanti : ctsha

    ReplyDelete