Friday, February 13, 2009

Adakah Aku Pentingkan Diri?

Aku tak pasti, aku keliru, aku ragu….

Aku tak mahu ia jadi begini…Adakah aku pentingkan diri?

Aku ingin ia berlaku sebagaimana yg kuimpikan…Adakah aku pentingkan diri?

Aku mahu ia begitu…Adakah aku pentingkan diri?

Aku mahu mendapat yg itu, bukan ini…Adakah aku pentingkan diri?

Tapi,

Mengapa aku harus berfikiran sebegini?

Berhakkah aku menentukan apa yg akanku perolehi?

Bukankah itu semua disusun olehNYA? Lalu harusku hadapi dgn sabar & taqwa kerana yg diberikanNYA pasti yg terbaik buatku?

Apakah kerana diuji sedikit, aku sudah menjadi lemah?
Tak mampu melawan perasaan jahiliyah itu?

Bukankah jiwa seorang mukmin itu penuh dgn pgharapan kpd ILAHI dan sentiasa berusaha utk membersihkan jiwa itu?

Jiwa kacau..

No comments:

Post a Comment